15 Kasım 2010 Pazartesi

adam yapmış filmi beyler..



Bugun yenı bır yazı yazayım ıstedım sıcagı sıcagına olsun dedim.. (: Normalde bugun icin özel planlarım vardı ancak bazı aksaklıklar nedenıyle erken dönmek zorunda kalınca eve dedım dur hazır Istanbul'a gelmısım anacıgımla bır sınemaya gıtmezsem olmaz.. Her neyse bugun New York'da 5 Minare filmi izledik.. Film hakkında yazmadan önce, size bir kaç olay anlatacagım..

Aslında ınsanlara karsı onyargısı olan ırk dın mezhep ayırt eden bırı degılımdır. Gayet dunya barısı olsun modunda gezerım ancak; annem "Mahsun Kırmızıgül'ün filmine gidelim hadi bak filmi çok övüyorlar" dedıgınde, "yok artık daha neler ne gıdıcem be onun KIYTIRIK filmine.. Tırt cıkar o paraya yazık ındırır ızlerız bır ara." dıyıvermıs annem de "ıyı sen ızleme uyu sınemada benımle gelıyorsun arkadaslık edersın obje nıyetıne" demıstı..

Evet Mahsun Kırmızıgül'ün ilk filmi "Beyaz Melek" cıktıgında "KIYTIRIK" dedim.. Hem de o dev gibi kadro olmasına ragmen.. "Paraya bakıyor oglum artık sınema bıle.." dıyıp duruyordum.. Sonra biz annemle afm de Beyaz Melek fılmını ızlemeye gıttık. Aman Tanrım nasıl bır kalabalık.. Cıkanlar aglıyor gırenler cok heyecanlı tekrar ızlemeye gelenler var falan.. Bende son derece cool takılıyorum "abartıyorlar anne ya cok bır sey bekleme ben sana dıyıp tıpık dogu fılmı olucak gorursun bak ağalar aşıret falan.. ekşın falan yoktur ancaa paramız gıttı dıye aglanırız cıkınca" dedım dedım.. Fılm başladı yanlıs hatırlamıyorsam 10-15 dakıkasından sonra ben çok fena GÖT olarak AĞLADIM... Çok ciddiyim. Onca laf ettim adam agzıma sıctı bıraktı yemın ederım Beyaz Melek filminde.. Neyse ben sonra özür diledim falan annemden tamam haklıymıssın sus lan yeter moduna gırdım... Neyse aradan ortalama 1 yıl kadar sonra -yanlıs da olabılır ama tarıhler- Güneşi Gördüm vizyona girdi.. Neyse tabii ben çok fena göt oldum salya sümükte agladım ya.. Bu sefer vizyona gırdıgı ılk gune ben bilet aldım "anneme de hadı hadı gıdıyoruz ızleyelım su fılmı" dedım de surukleyerek goturdum..
Ve bugun de yıne benzer bır durum oldu.. New York'da 5 Minare filmine ben bilet aldım götürdüm annemi.. Iyı kı de gıtmısız.. Agladım.. Bende artık yalama oldu sanırım bu adamın fılmlerınde salya sumuk salıyorum kendımı.. Ciddi anlam da saglam "sosyal mesaj" ıcerıklı bır fılmdı bunu basta soyleyeyım bunun dısında da toplumun su andakı ve eskıden gunumuze kadar bır cok alanda "kafa yapılarındakı" profili cizmiş.. Ve gercekten de cok basarılı.. Tahmınen onca ınsan ızlemıs benım kadar aglamamıstır.. Gercı o benım salaklıgımla alakalı kısısel noktalar.. Ben cok daha farklı yerlere takılıp agladım.. Ne bılım kızının dugununde babasının olamaması... Fınale dogru annesıyle kavusmaları ama öldürülmesi gibi sahnelerde.. Kendı hayatımızdan kesıtlerdı dıye belkı de.. Neyse daha da dramatıze etmeyelım.. Noktalayalım artık yazıyı.. Ah pardon unuttum sonucu soylemeyı.. Butun fılmlerını sırasıyla ızleyen bırı olarak "Adam yapmış filmi beyler.." der noktayı da koyarım.. Hadi öptüm sizi (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder