14 Kasım 2010 Pazar

Böyle Bir Sergi mi ? Bence Kaçmaz..



sabah habertürk gazetesi almak geldi içimden bende aldım yolda okuyordum can sıkıntısına.. derken bir haber.. agzım açık kaldı “ne biçim tıp ögrencisisin sen lan nasıl nasıl haberın olmaz bu sergıden” dedım ve kızdım kendıme cok.  oysa ki bu bilim adamını daha once cok fazla kez duymustum ama işte kızdım kendıme takıp neden etmıyorum gazetelerden once ogrenmelıydım diye. “yahu bır dur kımden bahsedıyorsun sen once onu de?” dediginizi duyar gıbıyım.. özür dilerimm (: baştan alalım o halde… 
 ”Dr. Gunther von Hagens” !!! kendısı alman bilim adamı olmakta.. dr. hagens, insan bedeni parçalarını “plastination” yöntemi denilen bir yöntem ile çürümez hale getirip sergiliyor ve internet sitesinden - bildigim kadarıyla- satışlarını yapıyor. “plastination” yontemını sıze kısaca söyle açıklayayım..çürümeyi önlemek amacı ile vücudu formaldehit çözeltisinde bekletıyorlar.. ardından ceset aseton banyosuna yatırılıyor. aseton banyosunda düfizyon yardımıyla aseton hucrelerdekı yerlerını alıyor.. daha sonra cesedi silikon kauçuk,polyester veya yapay sakız gibi sıvı polimerlerin oldugu bır banyoya yerlestırıyorlar ve aseton buharlaştırılıp hücrelerın ıcıne sıvı polimer doluyor. bu plastik daha sonra gaz,ısı veya morötesi ışınlarla sertleştıriliyor. ve işte cesetimiz sergiye hazır (: 
  Bu sergi ilk kez 1995 yılında ziyarete açılmış ve bugune kadar 60 tan fazla ülkede 30 mılyondan fazla kişi tarafından ziyaret edilmis. Şimdi ise Türkiye de sergi için İstanbul geri sayıma başladı.. 11 Haziran Cuma gününden itibaren Atrepo 3’te zıyarete acılacak olan serginin biletlerini kapıdan ya da biletix ten temin edilecegi belirtilmekte. Sergi 17 Aralık tarıhıne kadar devam edicek.-yazımın basında yer alan fotograf sevisen cesetler adında sunulmus sergıye oldukca seksıler bence :D cesette olsa seks işte lan.. :P yaratıcı dusunmus adam takdır ettım sızde edın lan :D - 
  Benimde diceklerim var !!! : Şöyle ki çok fazla kişinin gelecegını yurtdısındaki diger insanlar gibi İstanbul da da ziyaretcı patlaması yasayacagı dusunuluyor. Bana sorarsanız ki biliyorum sormuyorsunuz ama yıne de burası Türkiye arkadasım !!! bizim toplum günah diye amelıyat olmuyor da Tanrı vergisi diyip ölümü göze alıyor “ceset sergisi”ne giderler mi lan ?? anca benım gibi sıyırmışlar gider biletix te neden halaaa biletler satışta degil diye arayıp biletix e fırça atar.. Neyse bunlar önyargılar tabii toplumumuz kendını aşıpta sanat aşkıyla yanar tutuşur maksat gezmek olsun diye gider dehaberlerde gorup bende göt olur kalırım onlardaki kültür desteği sanat aşkı karşısında.. Bilirimmm bilirim.. bu işler böyle.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder