24 Kasım 2010 Çarşamba

strateji değişikliği..

Baktım olucak gibi değil.. Bir şeyler yapayım dedim..

  • Şekerden vazgeçebildiğim tek anlar meyve çayları ve oolong çayı içtiğimde oluyor. O halde bundan sonra sadece meyve çayları ve oolong tercih edeceğim.
  • Mesela hamurlu yiyecekleri falan çok seviyorum.. Hele ki anneannemin kahvaltı da yaptığı krepleri hiçbir şeye değişmem. Ama ona da çözüm buldum kepekli un aldım eve.. Haftada da sadece 1 ya da 2 kere yapıcaksın dedim anneanneme. 
  • Sonra ben çok yemek seçiyorum. Ona buna burun kıvıran biriyim ama arada bir yemeğine göre değişiklik gösterebiliyor. Mesela menemen de biber yerim ancak diğer türlü nefret ederim. Ona çözüm olarak da sebze yemekleri yapmayı öğrenmeye karar verdim gidene kadar haftanın 3 günü yemek kursuna yazıldım. -Bu iyi bir gelişme olmalı.- 
  • Acayip güzel pasta yapmakla birlikte yemeyi de çok seven biriyimdir. Bu yüzden haftada sadece bir kez pasta yapmaya ya da eve alınırsa yemeye karar verdim. Onun yerine her gün meyveli yoğurt yicem. -Bugunden başladım bile.-
  • Fast-food ile arası müthiş derece de iyi olan biriyim. Bıraksalar bir ömürpizza,kfc,burger,mc den geçinebilirim.. Ancak günün orta öğününe koymama rağmen bunları artık ara vermeye karar verdim. Onun yerıne öğlen ve akşam çeşit çeşit salatalar yemeğe karar verdim. Yeşillik iyidir hem gözleri kuvvetlendirir. 
  • Ve son olarak da bütün abur cubur çerezlerimi formdan almaya karar verdim bendekileri içim acıyarak kardeşime verdim.. “Ohaa senin ne çok jelibomun varmış ablaaaaa” yaptı gözlerinin patlatarak, tabii bu sırada anneannem gözlük üstünden şaşkınca bakarak annem donmuş bir halde beni izliyordu. “Afiyet olsun kardeşim ben sana aldım ki onları sevıyorsun ya sen” diyiverdim ama içim acıdı kabul ediyorum. Ardından da gidip form büskivi,çıkolata,kraker falan aldım. Onları da sanırım sevebilirim..
  • Kola devrine son verdim. Ice tea ye de. Diyet ice tea olabilir ama arada sırada. Bunun yerine soda ya da su tercih ediyorum artık..


      Peki bunların hepsine bakarak “diyete mi girdin yani?” derseniz. “Hayır. Diyet yapmıyorum. Ben sadece sağlıklı besleniyorum.” demek isterim size. 

      Ne zaman diyetteyim desem başladığı gün ya da ikinci gün bitiyor uzun aralara giriyor çünkü. Strateji değiştirdim sağlıklı beslenmeye karar verdim.. Günün ilk salatası ve yoğurdu da işte karşınızda (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder