19 Şubat 2011 Cumartesi

Fotoğraflar Değerlidir..


Şimdiye kadar hiç annemi anlatmadım sizlere..
O bir süper kahramandır..
Sizin asla göremeyeceğiniz güçlere sahip hem de..
...
Daha önce ondan bahsetmedim..
Çünkü o kadar uzun olur ki ben yazarken sıkılmam ama siz okurken yorulursunuz..
...
Annem...
Annem, her şey demek benim için..
Ben demek.
Sizi yargılamadan her halinizle kabul eden belki de tek kişi demek..
En iyi arkadaş..
Sırdaş..
Sadık bir dost demek..
Hayatım boyunca hiç durmadan büyük bir sabırla bana yenilikler katan kadın,annem..
Çocukken, “sakın ağlama” diyen kadın annem..
“En iyisini yapabilirsin” diyen..
Hayata gülümsemeyi öğreten..
Sarılmanın dünyanın en güzel şeyi olduğunu öğreten..
Korkmadan “seni seviyorum” dedirten..
Denizin sonsuzluğuna ve kutsallığına inanan bir kadın annem..
İnsanı sakinleştirip huzur verdiğini söyler daima..
“Ah şu dalgaya bir bak ne kadar da hırçın.. Tıpkı senin gibi.. Şu anda sensin o dalga.. Anlat bakalım neye kızdın bu kadar?” diye konuya giren annem..
Büyüdüğümdeyse “hadi sahile inelim biraz yürüyelim” diyen de o..
Denizin olmadığı bir yerde yaşayamaz.
“Sen her şeyden önce geliyorsun” derdi eskiden bir işi olduğunda beni dinlemek için ara verdiğin de...
Şimdi “kardeşin ve sen her şeyden daha değerlisiniz” der..
Ona her ihtiyacım olduğunda ben demeden anlayan insan..
Hata yaptığımı, üzüleceğimi bilse de “yap kendin öğren hata olduğunu” diyerek doğruyu yanlışı öğreten o.
...
Her şeye rağmen yalnız başına da olsa güçlü ve dimdik ayakta olan..
Bütün işlerinin yoğunluğunun arasına beni ve kardeşimi dinlemeyi de ihmal etmeyen, bize hep zamanı olan o.
Eşek kadar da olsam, üniversite de de olsam sınavlardan önce arayıp motive eden o.
İdare ederi kabul etmeyen o.
Basit bir blog da, birkaç fanzin de hatta kapanan bir dergide de olsa yazdığım için gurur duyan o.
Hep akıl verdiği gibi arada akıl alan da o.
Dedim ya en iyi dost, arkadaş o.
Kızsa da, bağırsa da bazen çileden de çıksa sarıldığımız da bütün dünyayı, sorunları unutturan bir huzur o..
“Benden daha iyisini başarmak zorundasınız” diyen o.
Biz iyisi olalım diye de elinden gelenin en en iyisini yapan ve yapmaya da devam eden o.
...
Bu yazıyı okuduğunda, “sonsuza kadar onu çok  sevdiğimi”  öğrenecek olan o..
Ve en önemlisi...
“Yarın her şey çok güzel olacak” diyerek bizi uykuya daldıran, umudu öğreten o.

Yarın, her şeyden çok daha güzel olacak anne...
Söz veriyorum..

* Fotoğraftakiler annem ve ben.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder