13 Şubat 2011 Pazar

Music Please Vol 4.


Bu haftanın konuğu olarak da Cat Stevens seçmiş bulunuyorum..
Kendisini bizler Cat Stevens olarak tanısakta o 1977 yılında Müslüman olarak "Yusuf Islam" adını aldı.
Kendisi Cat Stevens adıyla 60 ve 70 li yılların en popüler sanatçılarından olmakta...
Yazarken genelde yazdığım kişilerin şarkılarını dinlerim..
Ve bugun çok ilginç bir şey oldu..
Cat Stevens e ait nadide parçalardan Wild World bir yandan dinliyor bir yandan da yazıyordum ki.. 
Teyzemle eniştem dans etmeye başladılar..
30 seneye yakın evlilikleri var.. 
Ve şu anda karşımda dans edip gülüyorlar..
"Biz gençken discolarda dans eder, aşkımızı ilan ederdik bu şarkılarla.. Mektupları süslerdi sözleri.." dediklerinde iyi bir tercih olduğundan tam anlamıyla emin oldum diyebilirim..
Bu kısa yaşanmışlıktan sonra yazımıza kaldığımız yerden devam edeyim..
 Yaptığı müzikle saygımı toplayan bir isim..
Büyülenmiyor musunuz sizde dinlerken ??
Aşık olmak, haykırmak gelmiyor mu içinizden??
....
Yaptığı müziğe ve albümlerine göz attığımızda ne çok iş yapmış diyiveriyorsunuz..
Ve yapmaya da devam etmelii...
Cat Stevens'i doğru kalıplar altında toplayabilecek miyim bilmiyorum ama bir deneyelim.. 
Yaptığı müziği kısıtlamamak gerek aslında ama bana göre o zaten çizgisini kolay kolay bozmayan biri..
Hangi şarkısını dinlerseniz dinleyin Classic Rock ve Akustik soundlar fazlasıyla hakim..
Ses tonuna diyecek kelime dahi bulamıyorum..
Cat Stevens adıyla 11 adet albumu bulunuyor bunlar 1966'a Matthew & Son, 1967 New Masters, 1970 de Mona Bone Jakon, yine aynı yıl 1970 de Tea for the Tillerman, 1971 de Teaser and the Firecat, 1972 de Catch Bull at Four, 1973 de Foreigner, 1974 de Buddha and the Chocolate Box, 1974 de Saturnight, 1975 de Numbers, 1977 de Izitso, 1978 de Back to Earth, 2005 te Majikat ve yine 2005 yılında derleme bir albüm olan Gold'u çıkartmış.
Baktığımızda 78 ile 2005 yılları arasında bir boşluk olduğunu görüyoruz. 
Ancak bu boşluk sadece Cat Stevens adında album cıkartmadığı için.. 
Bir de Yusuf Islam adıyla cıkarttığı albumler var..
Onlarda şöyle..
1995 yılında The Life of the Last Prophet ile başlıyor.. 1998 de I Have No Cannons that Roar, 1999 da Prayers of the Last Prophet, 2000 de A is for Allah, 2003 de de I Look I See, 2006 da An Other Cup, 2008 de Footsteps In The Light, 2009 yılında da son olarak Roadsinger adlı albumu cıkartmıs bulunmakta..
Peki ya ben "Music Please Vol 4." için hangi parçasını mı seçtim??
"Wild World" ya da "The First Cut Is The Deepest" henüz karar vermedim.
Pazartesi sabah görürsünüz artık.. 
Keyifli dinlemeler (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder