2 Şubat 2011 Çarşamba

Oscaaaaaaarrr..


Sizlerde benim gibi her yıl heyecanla "Oscar Ödül Törenini" bekler misin bilemiyorum.
Ancak ben her yıl istisnasız kaçırmadan izlerim ve beklerim..
Bu yılda Oscar heyecanını yaşamaya günler kaldı..
Tören için son hazırlıklar yapılırken peki ya bizlerde hazır mıyız Oscar'a ? 
Bir süre ara verdiğimden, daha doğrusu izlediklerimden "muhakkak yazmalıyım" dediğim blogspota geçtiğimden beri olmadığından film yorumlarımı sizlerin daha önce okumadığını var sayarak keyifli okumalar diliyor ve artık yazmaya başlıyorum..

1941 den bu yana düzenlenen Oscar Ödül Töreni 27 Şubat Pazar'ı Pazartesiye bağlayan gece saatlerimiz 01.00'ı gösterdiğinde NTV ve CNBC-E de bizlerle olacak. 
Peki ya kimler hangi dalda aday ve benim listelerimde kimler var..

En iyi Animasyon ile başlayalım...
Adaylar  :  - How to Train Your Dragon 
- The Illusionist 
- Toy Story 3 

Bana sorarsanız "Illusionist" ile "Toy Story 3" arasında kapışma olacak. Yaptığı işe bakarsak Toy Story 3 ödülü garantiliyor gibi dursa da "Illusionist" in arkasında da çok sevdiğim Fransız yonetmenlerden Jacques Tati var. Kişisel tercihim "Illusionist" ten yana ancak Toy Story 3 görünen gerçek..

Yabancı Dilde En iyi filmlere bakacak olursak ;
Adaylar :   - Biutiful / Meksika
- Dogtooth / Yunanistan
-In a Better World / Danimarka
- Incendies / Kanada
- Outside the Law / Cezayir 

Aslına bakarsanız bu alandaki "Biutiful" dışında hiçbir filmi izlemedim. Ancak, yazılıp çizilenlerden yola çıkarsak, adaylığı ile en çok şaşırtan film "Dogtooth", beklenen isim ise "Incendies" olarak duruyor. Festivallerde çok beğeni toplamasına rağmen "Dogtooth" u saymazsak "Incendies" ile BAFTA ve Altın Küre adayı "Biutiful" çokta güzel kapışır derim.Ancak, diğer filmi izlemediğimden hangisi alır bilemeyeceğim oscarı. Yine de Akademi'nin tercihlerini az çok biliyorsak Kanada alır gibi ödülü..

Yardımcı Erkek Oyuncu :
Adaylar  : -  Christian Bale 
- John Hawkes 
- Jeremy Renner 
- Mark Ruffalo 
- Geoffrey Rush

Bu alanda, son zamanların takipteki oyuncularından Christian Bale ile senelerin devi Geoffrey Rush arasında kapışma olacağını düşünüyorum. Diğer oyuncularda oldukça başarılı olsalar da hatta bir arkadaşımın yorumundaki gibi " Jeremy Renner geçen yıl Hurt Locker da çok iyiydi hem ödülde aldı" gibi teoriler ortada dolansa da senelerin Akademisi çizgisini bozmaz diyerekten Christian Bale ve Geoffrey Rush'a bahislerimi oynuyorum yine de ben.

En iyi Erkek Oyuncu : 
Adaylar :   - Javier Bardem
- Jeff Bridges 
- Jesse Eisenberg
- Colin Firth 
- James Franco

Her ne kadar "Biutiful" filmini başarılı bulsam da Jeff Bridges ve Colin Firth varken Javier Bardem'e çok çok ufak bir pay verebiliyorum ancak bu benim aday listeme girdi anlamına ne yazık ki gelemiyor. Tahminen Jeff Bridges'ın alacağını düşünsem de, Colin Firth'ın son derece iyi performans sergilediğini ve Altın Küre sahibi olduğunu da yok saymamak gerek sanırım..

Yardımcı Kadın Oyuncu :
Adaylar :   - Amy Adams 
- Helena Bonham Carter
- Melissa Leo
- Hailee Steinfeld 
- Jacki Weaver

Şüphesiz ki Altın Küre adayı Melissa Leo listeme dahil olacağını sizinde tahmin etmenize rağmen, içimden "Helena Bonham Carter alsa yeaa" demek geçmiyor değil. Kadının tarzını,duruşunu, filme kattığı çekiciliği , marjinalite neyse - doğru kelimeyi siz oturtun- seviyorum.. Ancak Hailee Steinfeld'in daha güçlü olduğunu aldığı yorumlardan yola çıkarak kolayca öngörebiliyoruz. "Kim Dorby" bile övmüş ki siz düşünün..

En iyi Kadın Oyuncu :
Adaylar : -  Annette Bening 
- Nicole Kidman
- Jennifer Lawrence
- Natalie Portman 
- Michelle Williams 

"Nokta atışı mı yapsam" diye düşünüyordum ancak, "Oscar bu " diye kendimi sarsıp, ince eleyip sık dokumaya karar verdim. Nicole Kidman'ı sevsem de pek şansı olacağını bul yıl düşünmüyorum. Benzer şekilde Annette Bening de kuvvetli bir aday olsa da 4.kez adaylığı ile kalacak gibi geliyor bana. Ancak, dediğim gibi Nicole Kidman ve Annette Bening bir ihtimal olabilecek isimler.. Peki ya kim mi kazanır? Hmmm.. Natalie Portman kazanır diyorum ben. Kadının müthiş bir gelişim çizgisi var bir kere ve bu kriterin Akademinin de değer çizgisinde yer aldığını düşünüyorum..

En iyi Yönetmen: 
Adaylar : Darren Aronofsky
- Joel - Ethan Coen 
- David Fincher 
- Tom Hooper 
- David O. Russell

"Amma zor bir liste" diyip, anneme bile sordm dün gece. "Beni karıştırma,izlerim ama anlamam ben yönetmenlerden"dedi. Sonra oturup tek tek baktım.
Darren Aronofsky Black Swan ile aday. Black Swan bu yıl kuvvetli filmlerden biri aslında.
Joel ve Ethan Coen şüphesiz Akademinin favori isimlerinden ve onlarda "True Girt" ile adaylar.. 
David Fincher , Social Network ile aday. Ancak ben çokta abartıldığı kadar begenmedim filmi. Ama Fincher'ın geçmişine baktığımızda çok da kaliteli işlere imza atmış aslında.. 
Gelelim Tom Hooper'a King's Speech filmi ile aday. Filmi hakkında detaylıca daha sonra yazacağım ancak yüksek ihtimal verdiğim yönetmenlerden kendisi.
Ve son olarak David Russell The Fighter filmiyle aday.
Bana sorarsanız kapışma Coenlarla David Fincher arasında olacak. Ama süpriz bir şekilde Tom Hooper ödülü alacak. Neden Coen - Fincher kapışacak? derseniz. Coenların Altın Küre ye karşı Oscar da daha bir hatırı sayılıyor. Akademi Coenları da sever ayrıca. Fincher ise, Social Network ile Altın Küre de de bayağı bir adını duyurdu. Ancak, oyunculardan belki de Ingılız hayranlığımdan sebeb ödülü Tom Hooper alacak diyorum ben. 
Ayrıca unutulmaması gereken bir not Ingılızlerın aksanlarını Akademi de sever. ;)

En iyi Film : 
Adaylar :  - Black Swan
- The Fighter
- Inception
- The Kids are All Right 
- 127 Hours 
- The Social Network 
- Toy Story 3 
- True Grit 
- Winter's Bone

"Film dediğin adaylıklarıyla belli olur" diye bir kalıp yoktur aslında. Yapılan iş daha önemli, hasılattan önceliklidir. Peki ya "En iyi film" kime göre neye göre iyidir? Imdb ye bakmalı mı?

Bana göre "En iyi film" aradığına bulduğu yanıtla alakalıdır. Geçtiğimiz yıl herkesin "Avatar" diyip, "Hurt Locker" ile çuvallaması gibi hasılat yanıltabilir. 
Benim listemde bu yüzden Akademinin sevdiği Coen yapımı True Grit, 12 adaylıkla The Kings Speech, zorlarsa -ki ben Natalie Portman ın tek başına yetemeyecegı gorusundeyım - Black Swan , populer kulture yenılırse de "Inception" alır dıyorum. Ancak "Inceptıon" a Kurgu ödülü yeter "En iyi film"e gerekte yok bence dıyorum..


Benim listem,yorumlarım Oscar öncesi böyle..
Nokta atışlarım elbette var ancak bunları Oscardan sonra paylaşıp tartışmayı daha doğru görüyorum.. 
Genel hatlarıyla artık listemi biliyorsunuz.. 
Bakalım tören nasıl geçecek...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder