4 Nisan 2011 Pazartesi

Bir Festival Daha Geldi..



İstanbul'un en sevdiğim yanı olsa gerek Festivaller.
Hele ki Film Festivallerinin tadından yenmez.
İzmir'de kalsaydım festival dönemince her halde ağlar sızlar dururdum kaçırdım diye.
Neyse ki Istanbul'dayım..

Bu yıl yine birbirinden güzel,festivale yakışır filmler perdeye taşınıyor.
Genelde festivalin uygun olduğunu gören halkımızdan yığılma beklesek de, festivalin amacı, dünya sinemasının nadide örnekleriyle bizleri buluşturmak olduğunu unutmamız gerekiyor bence.
Her yıl olduğu gibi bu yılda bütün filmleri tek tek tartışıp eleyerek bir liste oluşturdu(K)m.
Benim kişisel gideceğim filmleri şöyle bir liste haline getirdim..
1- Dantelci Kız 

Tarih : 6 Nisan 2011
Yer : City's Istanbul
Saat : 19.00
Ücret : Öğrenci : 8TL Tam: 13,25TL
Yapım : Fransa / İsviçre
Yönetmen : Claude Goretta
Oyuncular : Isabelle Huppert, Yves Beneyton, Florence Giorgetti

Neden "Dantelci Kız" adlı bu filmi seçtiğime gelince, konusu ve yapımcı ülkesi ilgimi çekti açıkçası. Aşk vaatleri üzerinden cinsel politikaları sorgulayan bir filmin Fransa gibi düşünce açısından genel olarak tabuları ve stabilize bir toplum düşüncesinde olduğunu ele alırsak ilginç duruyordu..

2- Bazıları Sıcak Sever 

Tarih : 6 Nisan 2011
Yer : Beyoğlu Sineması
Saat : 11.00
Ücret : Öğrenci : 4TL Tam : 5,25TL
Yapım : ABD
Yönetmen : Billy Wilder
Oyuncular : Marilyn Monroe, Tony Curtis, Jack Lemmon

Bilmeyeniniz yoktur diye düşünüyorum bu efsane filmi.. Marilyn Monroe'nun sinema kariyerini başlattığını söyleyebiliriz bu film ile. Peki daha önce izlediğim bir filmi tekrar neden izlemek istiyorum ? Çünkü filmin yapımı 1959 yılına ait ve eski filmleri hatırı sayılır bir sinema salonunda tatmak ayrı bir keyif verecektir diye düşünüyorum..

3- 72. Koğuş 

Tarih : 10 Nisan 2011
Yer : Atlas Sineması
Saat : 13.30
Ücret : Öğrenci : 4TL Tam: 5,25
Yapım : Türkiye
Yönetmen : Murat Saraçoğlu
Oyuncular : Hülya Avşar, Yavuz Bingöl, Kerem Alışık, Songül Öden

Neden bir Türk filmi? Açıkçası bazı istisnai filmlerin olması Türkiye'de hoşuma gitmiyor değil. İzmir de izleyemediğim için üzüldüğüm filmlerden biriydi 72. Koğuş. Festivalde yer alacağını görünce de izlemedim festivali bekledim heyecanla..
Ayrı bir havası oluyor festivalde film izlemenin.. Hele ki Atlas o kadar güzeldir ki anlatamam sizlere..
Her neyse bu filmi izlemek isteme nedenim, bilmem hatırlayanlarınız var mıdır? Seneler önce "Salkım Hanımın Taneleri" diye bir film çekilmişti. Yavuz Bingöl ve Hülya Avşar yine bir arada o filmde oynuyorlardı. Bende küçük sayılırdım aslında ama filmi hala hatırlıyorum.. Ağladığımı da. İşte bu yüzden merak ediyorum bu filmi. Hem Kerem Alışık'ın ses tonuna aşık olmam ve onun da yer almasının ayrı bir etkisi var tabii ki.

4- Çınar Ağacı 

Tarih : 11 Nisan 2011
Yer : Atlas Sineması
Saat : 16.00
Ücret : Öğrenci : 4TL Tam : 5,25TL
Yapım : Türkiye
Yönetmen : Handan İpekçi
Oyuncular :  Nurgül Yeşilçay, Celile Toyon, Deniz Deha Lostar

Neden bir Türk filmi daha? Çünkü Çınar Ağacı her ne kadar Nurgül Yeşilçay ile aram olmasa da konusuyla fragmanıyla ilgimi çeken bir film. Sanırım İncir Reçeli'ni izlemeye gittiğimde fragmanını görmüştüm ve çok sevmiştim. Anneanne, babaanne , dede elinde büyüyen herkesin içinin biraz burkularak izleyeceğini düşündüğüm, izlediğim ancak bir kez daha Atlas da izlemek istediğim bir film. - Bu sefer annemle.-

5- Rio Seks Komedisi 

Tarih : 11 Nisan 2011
Yer : Atlas Sineması
Saat : 21.30
Ücret : Öğrenci : 8TL Tam : 13,75TL
Yapım : Fransa / Brezilya
Yönetmen : Jonathan Nossiter
Oyuncular : Charlotte Rampling, Bill Pullman, Irene Jacob

Tercih nedenim tamamiyle konusu olmaktadır.
Konusu : 2004 yapımı şarap belgeseli Mondovino’nun yönetmeninin son filmi, Paul Aster’in “tamamıyla siyaseten aykırı harika bir sosyal taşlama” diye tanımladığı, şen şakrak olduğu kadar yoldan çıkmış bir cinsel, kültürel ve siyasi yanlış anlaşmalar portresi. Birkaç yabancı Rio sahillerinde zevki ve sosyal adaleti aramaktadır: Estetik cerrahiye karşı olan bir estetik cerrah, siyasi bilinci yerine libidosunu öne koyan Fransız bir antropolog, başı belada olduğu için “favela”da saklanan bir Amerikan Büyükelçisi ve varoluşsal sorunlarına cevap arayan bir turist rehberi…

6- Ekümenopolis : Ucu Olmayan Şehir 

Tarih : 15 Nisan 2011
Yer : 11.00
Saat : Fitaş Salon 1
Ücret : Öğrenci : 4TL Tam : 5,25TL
Yapım : Türkiye / Almanya
Yönetmen : İmre Azem

Bu film tamamiyle belgesel niteliği taşıyor gibi görünüyor. İstanbul temalı.. İstanbul'a bambaşka bir açıdan bakacağımızı vaad ediyor.. İstanbul temalı bir film ne kaybettirebilir ki biz Istanbul aşıklarına?


Benim listem ve gideceğim filmler bu kadar.
Ancak yazımı bitirmeden önce eklemek istediğim bir kaç detay var.
Sonuçta hepimiz öğrenciyiz.
"8TL yahu indirir izlerim ben bunu da netten" demeyin siz diye hemen eklemelerde bulunmak istiyorum.

-6 Nisan 2011'de City's Istanbul'da 19.00'da gösterilecek olan Dantelci Kız13 Nisan 2011 de Rexx Sinemalarında saat 11.00 de tekrar gösterilecektir.
Ücretler : Öğrenci : 4TL Tam : 5,25TL

-11 Nisan 2011'de Atlas Sinemalarında saat 21.30'da gösterilecek olan Rio Seks Komedisi12 Nisan 2011 de Fitaş Salon 4 de saat 16.00 da tekrar gösterilecektir.
Ücretler : Öğrenci : 4TL Tam : 5,25TL

Bu arada son not olarak Rio Seks Komedisi Gala olduğundan dolayı 15TL de olabilir ilk gösterimi. ( 11 Nisan 2011 saat : 21.30 gösterimi)

Keyifli seyirler dilerim.. (: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder