7 Nisan 2011 Perşembe

Doğum'a 1 Kala.


İnsan kendi doğum günü pastasını kendisi yapar mı yahu?
Yapıyormuş demek ki..
Ben yaptım mesela.
Yarın olmasına rağmen doğum günüm, malum annem çalışınca hadi perşembe kutlayalım dedik.
Sonra bana "sen çok güzel pasta yapıyorsun hem özledik pastalarını da kaç ay oldu yapıver" dediler bende yapmaya koyuldum..
Dedim bir değişiklik olsun tarifi size de vereyim (:

Öncelikle malzemeler :

1 adet hazır kek kalıbı ( Genelde kendim yaparım ben ama üşengeçlik işte bugün.)
2 çorba kaşığı un
85 gr toz şeker (3/4 su bardağı ediyor)
200 ml. süt
200 ml. su (ılık)
1 tatlı kaşığı nescafe
1 paket kremşanti
½ paket labne peynir
1 adet yumurta sarısı
2 çorba kaşığı kakao

Yapılışı :

Öncelikle un ve toz şekerimizi bir tencereye koyuyoruz.
Kısık ateşte çıtırlaşana kadar karıştırıyoruz.
Çıtırlaşma diyorum çünkü şeker yandığından garip bir ses veriyor.


Her neyse.
Çıtırlaşmaya başladığında karışımımıza 200 ml. yani 1 bardak sütümüzü ilave ediyoruz.
Ve muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.
Muhallebi kıvamına gelince de bırakın soğuyadursun.
 

Şimdi bir karıştırma kabı alın.
İçerisine 1 paket kremşantiyi boşaltın.
Genellikle kremşantiler de 200 ml  süt ile yapılıyor.
Sizde 200 ml süt ilave edin ve kremşantiyi elde edene kadar mikser ile çırpın.
 
Kremşantiyi elde ettikten sonra labne peynir paketinin yarısını kaşık yardımı ile kremşantiye ilave edin.
Bu arada kenarda hazırlamış bulunduğunuz 1 adet yumurtanın sarısını da kremşantiye labne ile ilave edin.

 

-Hiç beceremem ben genelde sarısını almayı :( -
 Yumurta sarısını ve labne peyniri ilave ettikten sonra mikserle iyice karışana kadar karıştırın.
Ardından tencerede soğuması için beklettiğimiz muhallebi kıvamındaki harmanımızı kremşanti, yumurta sarısı,labne karışımımıza ilave ediyoruz.

 

İlave ettikten sonra 10 - 15 dk aralığında mikserle karıştırmaya devam ediyoruz.
-Biraz yorucu olabiliyor tabii bu süre ama mecbur anca kıvama geliyor. -



Kıvamı elde ettikten sonra buz dolabına koyuyoruz.
Benim tercihim genelde buzluktan yana oluyor kek kalıbını ıslatırken yeterli süre tanıması açısında ama sizin tercihiniz elbette bu.

Ardından kek kalıbımızı kullanacağımız tabağa yerleştiriyoruz ve 200 ml yani 1 bardak ılık su ile 1 tatlı kaşığı nescafeyi karıştırıyoruz.
Suyun bardağı olabilir bu.

 

Ve bu nescafe karışımını kek kalıbının iki parçasını da ıslatmak için kullanıyoruz.
Ben genelde kaşık yardımı ile ıslatıyorum.

Islatma işlemini de tamamladıktan sonra buzdolabına koymuş olduğumuz içi alıyoruz.
Ve ilk olarak alt tabana kalanını da üst kısmına döküyoruz.
 

Ben genelde ortalayacak şekilde kürdanla dengeliyorum dağılmasın diye kek kalıbını ama sizin tercihiniz elbette bu (:
Donarken kaymamasını sağlıyor ve kremayı üst yüzeye koyarken eş değer şekilde yayılmasını sağlıyor..

 

Üstü için biz bu şekerleri kullandık tabii ki de iç kısmına da sevdiğimiz için çikolata parçaları kırdık.
Sizler kakao koyabilirsiniz elbette tarifte yazdığı gibi ancak hindistan ceviziyle de çok hoş oluyor tadı (:

 

Tataaam işte son hali de burada (:
Ortalama 1 saat kadar dolapta tuttuktan sonra kürdanları çekip servise sunabilirsiniz (:

Afiyet olsun (:

-Bu arada evet krema ve tarifleri tiramisuyu andırıyor hatta bir kaç malzeme daha ekleyerek ve çıkararak tiramisu elde edebilirsiniz (: -  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder