14 Nisan 2011 Perşembe

Eurovision 2011 / Countries A-D


1956'dan bu yana her yıl düzenlenen uluslararası müzik yarışmasına bu yıl için geri sayım başladı..
Bizde dedik ki, her şeyi yazıyoruz.
Neden Eurovision eksik kalsın..
Vee işte karşınızdayız..
Çoğul konuşuyorum.
Çünkü bu yazıda Twitter'dan takip edebileceğiniz PichiePich bana eşlik edecek.
Oturup izledik / dinledik tek tek sizin için şarkıları..
Ve şimdi de sizlere biraz eğlenceli, müzik, eurovision ve ülkeler tadında bir yazı oluşturduk..
- Albania : Sanatçı Aurela Gaçe ve şarkısı "Feel the Passion" 


PichiePich : Arnavutluk bu yıl ortalama bir pop şarkısıyla yarışıyor. Şarkının bana göre çok çekici bir yanı yok. Ne iyi ne kötü. Ülkede yerel müzik kanallarında rahatlıkla bulunacak cinsten. Finale kalma şansı görmüyorum.

Parafdaatarim : Etnik tınılar hakim, ancak tam bir adını koyamadım nedense ben. İdare edebilir.

- Armenia : Sanatçı Emmy ve şarkısı "Boom-Boom"



PichiePich : Bu şarkıyı dinledikten sonra daha önceki Ermenistan'ın geçmiş katılımcılarını dinlemeye başladım. Çünkü abartmıyorum ki şu ana kadar duyabileceğiniz yarışma tarihinin en kötü şarkısı gibi.. Uyduruk müzik, uyduruk nakarat.. Sağlıklı mide ile dinlenildiğinde dahi mide bozacak cinsten bana göre..

Parafdaatarim : Ben diyorum şu ara insanlar şarkılarına isim bulamıyorlar.. "Boom-Boom" diye şarkı adı mı olurmuş yahu? Hadi oldu diyelim bari nakaratın "Boom boom, Chucka chucka" dan oluşmasın. Olmamış Ermenistan, olmamış.

- Austria : Sanatçı Nadine Beiler ve şarkısı "The Secret is Love"




PichiePich : Yarışmanın, sizi 90'lı yıllara götürecek soundtrack tadında şarkısı. Ne kadar zamanı eski de olsa benim 3.sıramda Avusturya. Gerek kalitesi, gerek sesi beni büyülüyor. Yeni kurala göre yarı finallerde dahi %50 jürinin etkisi olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda finale kalır gibi geliyor bana.

Parafdaatarim : Şu yeni kuralları biraz hatırlatsana. Bilmeyenlere ya da hatırlamayanlara bizden ek not olsun.

PichiePich: 2009'da %50 jüri katıldı oylamaya fakat yarı finaller %100 televote (% 100 insan oylaması yani) du. Bu yıl yarı finallerde de %50 jüri olacak.

Parafdaatarim : Anladım. Bu yıl ülkeler jürinin gerikafalı olabileceğini varsayarsak gayet şanslı yani. Bu arada unutmadan Austria'nın parçası beni 1992 yapımı The Bodyguard filmini hatırlatıyor. Orada Whitney Houston tekrar "I will always love you" parçasını söylüyor gibi hissettim. Ses çok güzel şarkıda öyle ama pek günümüze uygun değil sanki.

- Azerbaijan : Sanatçı Ell / Nikki ve şarkısı "Running Scared"



PichiePich : Azeriler, 1.olmayı kafaya takmış, gidiyor son zamanlarda. Geçen yıl MTV tadında şarkılar ile 6.olmuşken bu yılda tipik popüler kültür tadındaki şarkıları ile 1.lik için savaşıyorlar. Şarkıya kötü demem ama tarzım değil. Eurovision'da yüksek puan alacak cinsten. Bu arada hanım kızımız Jennifer Lopez'i anımsatıyor fena :)

Parafdaatarim : Haha hiç alıcı gözüyle bakmamıztım ablaya. Hatırlat bir daha bakayım. Bana sorarsan ne çok çok iyi ne de çok çok kötü. Hoş sıkmayan bir çizgileri var. İdeal kıvamdalar.

- Belarus : Sanatçı Anastasia Vinnikova ve şarkısı "I Love Belarus"



PichiePich : Modası geçmiş anlamsız bir pop gibi bana göre.. Nakaratı da vasat gibi.. Sevmediklerim arasında. Hiçbir farklı, çekici yanı yok.

Parafdaatarim : Ulusal marşları hatırlatıyor bana. Girişi dansları falan.. Sözler müzikle belli bir ritmik düzende aslında.. Vatan sevgisi şarkılara böyle yansıyor işte.

- Belgium : Sanatçı Witloof Bay ve şarkısı "With Love Baby"



PichiePich : Bu tür şarkıların canlı performansı her daim risklidir. Riskli ve hoş bir acapella denemesi olan Belçika, benim hoşuma gidenler listemde.


Parafdaatarim : "No instruments are used in this song. All sounds are created by the human voice." diyor adamlar daha ne olsun. Ben bayıldım açıkçası. Loituma diye bir grup vardı onunda tek şarkısını bilirdim gerçi ama Leva's Polka diye. Onun çağrışımını yaptı bende Belçika. Ancak grubun sağlam bir geçmişi var. Diğer parçalarında jazz, pop karmasında gittiğini varsayarsak ihtimali yükseklerde.

- Bosna & Herzegovina : Sanatçı Dino Merlin ve şarkısı "Love in Rewind"



PichiePich : Bosna Hersek sanırım yarışmada en sevdiğim ülkelerden olacak. Boşnak slowları ve şarkılarına oldum olası bir zaafım var. 2006, 2007, 2008, 2009' dan sonra 2011'de de sevdiklerim arasında olan Bosna bu yıl 4.sıramda. Dino Merlin, Türkiye'de de bilinen, ülkesinin en iyi sanatçılarından biri. Bu yıl ki şarkısı da bana yaşama coşkusu veriyor.

Parafdaatarim : Şaka yapıyorsun dimi? Adam her an Eurovision heyecanında kalpten ölecek kadar rahat yaşı var. Ama oradaki kontrbas !! Neden o kontrbas seksi değil de bu kadar kart? Neden neden :(

- Bulgaria : Sanatçı Poli Genova ve şarkısı "Na Inat"


PichiePich : Tipik bir pop-rock. Yerel piyasa şarkısı fakat Eurovision için şansı var mı bilemem.

Parafdaatarim : Bizzat Bulgaristan'lı olarak kendilerini aşmışlar diyebilirim ben rahatça. Diğer yıllara baktığında da zaten bariz bir değişim çizgisi var. Neredeyse ilk kez etnik çizgisinden uzaklaşıp Bulgarca Rock müzik ile katılıyorlar.. Bu ilginç bir adım Bulgaristan adına bence.

- Croatia : Sanatçı Daria ve şarkısı "Celebrate"


PichiePich : Bu yıl hiç haz etmediğim tipik bir europop. Bir de son kısmına Dupstep eklememişler mi tam komedi zannımca. :D

Parafdaatarim : Bana sanki 80-90 lı yılların discosunu hala yaşıyor sanmışlar gibi.. Yaşasa zaten Modern Talking, Alphaville falan iş yapacak oysa adamlar aç. Ve hayatımda duyduğum en kötü "Celebrate" telaffuzu bu olmalı.

- Cyprus : Sanatçı Christos Mylordos ve şarkısı "San Aggelos S'agapisa"


PichiePich : Kanal D'de bir dizi izlediğinizi düşünün ve arkada çalan bir dizi müziği hayal edin.

Parafdaatarim : Bence eleman türkü barda iş arıyormuş. "Gel koççum biz seni Eurovision'a gönderelim." demişler de gelmiş.

- Denmark : Sanatçı A Friend in London ve şarkısı "New Tomorrow"


PichiePich : Sevimli, kulağa hoş gelen bir rock ; fakat, sanki bir şeyler eksik gibi çözemediğim. Genel olarak hoş.

Parafdatarim : Rock müzikten çok Alternatif ağırlıkta gibi geldi bana. Ama evet fena değil.

Kısacık bir aranın ardından az sonra sizlerleyiz tekrar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder