14 Nisan 2011 Perşembe

Eurovision 2011 / Countries E-K


Eveet kısa bir aranın ardından tekrar sizlerle birlikteyiz..
Eurovision heyecanına 2011 yılı için geri sayım başladı bile..
Bizde sizler için tek tek yarışmacı ülkeleri dinleyip, izleyip kendi düşüncelerimizi sizlerle paylaşıyoruz..
Partlara bölerek yazıyoruz..
Neden derseniz siz yorulmayın ve sıkılmayın istedik..
Eveeet şimdi kaldığımız yerden Estonia ile devam ediyoruz..
- Estonia : Sanatçı Getter Jaani ve şarkısı "Rockefeller Street" 

PichiePich : Bu yıl özellikle "teenage" kitlenin favorisi Estonya. Şarkı hafif Katty Perry kokuyor. Top 10 yapacak gibi.

Parafdaatarim : Geçen yıl Almanya'nın Teenage Lena'sı alınca, bu yıl Estonya'da bayağı büyük bir etkileşime girmiş olsa gerek. "Bir teenage'de bizden olsun mehehe" misali. Lolita sezonu geçmemiş miydi? :O

- Finland : Sanatçı Paradise Oskar ve şarkısı "Da Da Dam"

PichiePich : Genç kitleye hitap eden, slow şirin bir gitarlı şarkı..

Parafdaatarim : Hani cafeler de eline akustik gitar alıp çalan gençleri andırdı bana.

- France : Sanatçı Amaury Vassili ve şarkısı "Sognu"

PichiePich : Bu yıl favorim olan Fransa 1.sıramda. Fransa'nın 2010 hariç son yıllardaki gidişatına bayılıyorum. 2007'de çok tatlı bir rock, 2008'de Chillout severlerin şampiyonu Sebastien Tellier, 2009'da Patricia Kaas ve 2011'de güzel bir opera.

Parafdaatarim : Sen ülkenin müziği ile oldukça ilgilendiğine göre ben birazcık sarkabilirim diğmii genç Tenorcuğuma. Şaka maka müthiş bir sesi var. Uzaktan bakınca neresinden çıkıyor acaba diye düşünüyorsun ama evet doğru duyuyoruz ondan çıkıyor. Bu arada Eurovision dışında da son bir kaç senedir Fransa'da ciddi anlamda müzik açısından gözle görünür cinsten gelişmeler var.

- Georgia : Sanatçı Eldrine ve şarkısı "One More Day" 

PichiePich : Geçen yıl Türkiye'nin Manga ile olan 2.liğinden esinlenmiş olsa gerek; lakin, gayet hoş bir parça ile katılıyor Gürcistan. Kadın solistin adı Sopho. Bunu neden mi yazdım? Sopho, Eurovision'da 2007'den bu yana Gürcistan'ı temsil eden 4.kadın isim.

Parafdaatarim : Müziğine lafım yok aslında da ben klipteki ruja taktım. Sürmese bari asıl performansta da onu.

- Germany : Sanatçı Lena ve şarkısı "Taken By a Stranger" 

PichiePich : Lena 1.likten nasibini alamayıp tekrar mı kazanmak istedi nedir? Şarkı bana göre geçen seneki şarkısından daha başarılı ama bu sefer kazanamayacağı apaçık ortada. Geçen yıl favorilerimdeydi Almanya.

Parafdaatarim : Öyle deme. Geçen yıl "Uydu" şarkısının bir çekiciliği vardı demek ki.. Her ne kadar biz "S..ktirrr.. Uydu diye şarkı mı olur lan??" desek de. Oluyormuş demek ki. Büyüyüp de gelmiş olsa bari bu yıl.

- Greece : Sanatçı Loukas Giorkas & Stereo Mike ve şarkısı "Watch My Dance" 

PichiePich :  Tipik etnik bir yunan pop'u. Fakat gel gör ki rap kısmı olmamış bence.

Parafdaatarim : Bu yunan erkekleri çok tatlı oluyor. Kesinlikle rap kısmını bende sevmedim. Adamın adında bile iş yok. Stereo diye isim mi olur ? Bana Loukas'ı tek getirin.

- Hungary : Sanatçı Kati Wolf ve şarkısı "What About My Dreams"

PichiePich : Bu yıl sevdiklerim arasında olan Macaristan, Celine Dion tadında güzel ve kaliteli bir europop ile yarışıyor.

Parafdaatarim : Kesinlikle katılıyorum. Ideal bir soundu var şarkının. Sanatçının soyadının bende yaptığı çağrışımlar çok facia ama tabii bunları geçelim.. Yoksa Gossip Girl'den Virginia Volf a kadar inicem ben.

- Iceland : Sanatçı Sjonni's Friend ve şarkısı "Comming Home"

PichiePich : Sanki İzlanda'da bir kasabadan grup çıkmışta barda çalıyor gibi. Hoş bir Country havası var. Tipik ellerde biralar, kasaba kıyafetleri ile dans edilecek cinsten. Şirin.

Parafdaatarim : Tam bir isim koyamadım ben yanlız bir karışım oluşturursam. Biraz eastwood hımm biraz iskoç ımm biraz viski, fırfırlı etekler falan.. Aklıma ilk gelenler bunlar oldu.. Ne abi bu adamların tarzı?

PichiePich : Ben iskoç eteklerini seviyorum. O açılınca, daha çok seviyorum.

- Ireland : Sanatçı Jedward ve şarkısı "Lipstick" 

PichiePich : Bu şanslı annenin 2 oğlu da hem ikiz hem gay. :D Şarkı ucuz bir elektro çakması gibi geliyor bana.

Parafdaatarim : Ruj diye şarkı mı olur lan? "Jedward grup üyelerini doğuran acılı ana kahrından intihar etti" diye haberlere çıkıyormuş ne gülerim ya.

- Israel : Sanatçı Dana International ve şarkısı "Ding Dong" 

PichiePich : 1998'de Israil adına yarışıp kazanan ve şarkısının Avrupa'da baya hit olduğu Dana International bu yıl tekrar Eurovision'da. Fakat benim için klasik bir Schlager ile yarışıyor. Şarkı klasik bir Eurovision şarkısı.

Parafdaatarim : Bu insanlar çok fazla uğraşıyorlar şarkı yazmak için. Ding Dong ne kadar yaratıcı bir isim. Sanatçıya bakıyorsun.. Tip olarak "aynı Nicole Scherzinger" diyorsun ancak o erkek tonlarındaki sesi duyunca "erkek sankii" diye bir şekil değiştiriyorsun. O değilde kadının soyadı bile "ulusal" lan.

- Italy : Sanatçı Raphael Gulazzi ve şarkısı "Madness of Love"

PichiePich : Bu yıl İtalya 2.sıramda. Tek kelime ile bitiyorum! Kitap okurken, nescafe içerken yan köşede Italy çalacak arada, bunu hissedebiliyorum..

Parafdaatarim : Piyano ve Kontrbas varken bize laf düşmez.. Yanlız dikkatimi çekti bu yıl gruplarda bir Kontrbas ağırlığı var..


Tekrar kısacık bir ara veriyoruz.. Hemen ardından burada olacağız.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder