5 Nisan 2011 Salı

Küçük bir kızı oynayıp, kocaman bir kadını saklamak...


Nefes aldığımız her saniye bir şeyler öğreniyoruz hayata dair..
Hayatımıza dair.

Bugün tesadüfen bir şeyler öğrenebileceğime inandığım bir arkadaşımın profilinde gezerken biriyle tanıştım.
Bir yazar..
Ya da şair..
Blogcu sayılır mı bilemiyorum..
Her neyse..

Tek bir cümleden yola çıkarak okudum şiirini..
Şiir okumayı özlediğimi hatırlattı bana..
Adı "İrade" şiirin..
Ancak ben sizlerle sadece sevdiğim bir bölümünü paylaşacağım..

Bilemezsin nasıldır sana iradeli davranmak…
Küçük bir kızı oynayıp, kocaman bir kadını saklamak,
Ve istendiğini hissedememek,
“Dur! Sus! Yapma! ”yı bilmek,
Bilip beyninden kalbine hiçbir hücrene söz geçirememek,
Tekrarlanan bir sayfanın üzerinden her gün geçmek,
Bazen yokmuşsun gibi davranıp,
Olduğun her ana şükretmek,
Ve geçtiğin yerlerde diz çökmek…
Oynamak! Hep oynamak, rolü iyi omuzlamak,
Durmak!
Susmak! Sustuklarını yutmak,
Bilmek ve de…
İmkânsızlığını, olmayacağını…
Göze alamayacaklarını görmek,
Sana iradeli davranmak nasıldır bilemezsin…
Başka biriyle 2. yastığı paylaşıp,
Göz yumup seni düşlemek…
Nasıl bir fahişeliktir bilemezsin!
...

Bu şiirin ardından diğer şiirlerini de birazcık araştırdım okudum..
Ve çokta hoşuma gittiler..
Bir de kitabı olduğunu keşfettim şair/yazarımızın.
"Kızlığını kaybetmekten korkan bir ömür geçirdim ben, O erkekliğiyle övünürken!" nokta atışı yapan bir cümle oldu ha?
Her gün, tanıdığımız ya da tanımadığımız milyonlarca kişiye farklı farklı maskeler takıyoruz..
Bizler çok mutluyuz..
Acı çekmiyoruz..
Her şey yolunda..
Benciliz çoğu zaman..
Umursamıyoruz kimseyi..
Ve hep başkaları haklılar..
En önemlisi de bizler birer yalancıyız.

En kısa zamanda kitabı edinmeyi umuyorum..
Bu arada söylemeye unuttum kitabın ve şiirin yazarı "Çisel Onat" (:

Okuduktan sonra kitabı tekrar burada görüşmek üzere.. (:



1 yorum:

  1. Çok güzel olmuş. Yazıların git gide güzelleşiyor. Keyifle takip ediyorum ben de. Şiir'de pek hoşmuş :)

    YanıtlaSil