10 Nisan 2011 Pazar

Music Please Vol. 13


Bu hafta Music Please'de Fransız bir sanatçı Emilie Simon bizlerle birlikte..
Düşündüm de..
İstanbul'un yağmurlu bu gününe ve haftasına yakışır bir sanatçı yer alsın..
Vee Emilie Simon'a karar verdim böylece..

Nedeni belirsiz olarak şu ara Beyoğlu'nda her yerde "Zaz" duymam ve bütün herkesin blogunda yer alması garibime gidiyor doğrusu.
Bunu geçen gün ifade ettiğimde bir grup ergen "müthiş onlar yahuu yeni mi duyuyorsun" diyip gülüştüler..
Neye uğradığıma şaşırmadım dersem yalan söylemiş olurum..
Tee Aralık'tan beri telefonumda Zaz çalıyor.
Çağatay Izmir'e geldiğinde dinlettiydim ona da büyülendiydi..
Neyse efenim bu yüzden bana gelen maillerdeki "neden Zaz'a da yer vermiyorsun Music Please'de?" gibi sorulara da cevap vermiş oldum..

Eveeet gelelim bu haftanın konuğuna..
Kimdir ? Nedir ? Necidir bu Emilie Simon?

Emilie Simon, fransız synthpop müziği sanatçısı olmakta.
Tam olarak synthpop tarzını tarif etmek çok güç olabilir ama elektropop olarak da adlandırabiliriz synthpop tarzını biz.
Pet Shop Boys olsun Depeche Mode olsun, 80 lerin populer müzik tarzı diyebiliriz bu tarza ancak biraz daha bulunduğumuz döneme ait.
Şarkıları öyle sıkan bunaltan "öff püff değişeyim baydı" diyebileceğiniz türde değil.. 
Yağmurlu günlerde aç Emilie Simon'u al kitabını, dergini oku..
Ya da otur yaz bir şeyler..

Birazcık müzik kariyerine baktığımızda, 2003 yılında kendi adını verdiği ilk albümünü piyasaya sürdü..
İkinci albüm 2005 yılında geldi.
March of the Penguins isimli fransız belgesel filminin soundtracklerinden oluşuyordu.
2006 yılında üçüncü albümünü çıkarttı.
Ve son olarak da 2009 yılında Big Machine adını taşıyan albümü piyasaya sürdü..
Albümdeki şarkıların büyük çoğunluğu İngilizce olmasına karşın Fransızca deyimler de içermektedir.

Bu hafta Music Please Vol. 13 için Emilie Simon'dan Desert adlı şarkıyı seçmiş bulunuyorum ben..

-O değil de şaka maka Vol. 13 olduk. 
Maşallahımız var..
Neysee.. -

Keyifli dinlemeler dilerimmm (: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder