4 Mayıs 2011 Çarşamba

Music Please Vol. 16


Bu yıl nereye nasıl para yetiştireceğimi bilemiyorum açıkçası..
O kadar kaliteli isimler geliyor ki İstanbul'a hepsine gidesim var.
Ve evet hafta ortasında Music Please yapma nedenim de konser haberini almam..

Marianne Faithfull, 21 Mayıs 2011 de İstanbul Modern de konser verecek..
Evet yanlış duymadınız.
Gerçekten efsane isim Türkiye'ye geliyor..
Hemde o kadar uygun bir fiyat ki..
Senelerin anısına olsa gerek diye düşündüğüm bir rakam olan 67TL (:
Senelerin anısına derken aşağılama amacım yoktu..
Tersine yüceltmek istemiştim..
Ay haberi alınca elim ayağım birbirine dolaştı saçmalamaya başladım ben yine..
Biliyorsunuz İngiltere'den çıkan her türlü çalışmaya ilgisi olan bir insanım ben..
Her neyse..
Konser şerefine hafta ortasına Music Please yapmış bulunuyorum..

Şimdi sizlere birazcık Marianne Faithfull'dan bahsetmek istiyorum..
Kendisini bir çok alanda tanıyor ya da görmüş olabilirsiniz..
Çünkü o son derece çok yönlü bir kadın..
Şarkıcı, söz yazarı ,tiyatrocu, aktris.
Bir dönem Rolling Stones'un vokali ile yaşadığı aşkla son derece piyasalarda olup aklımıza kazınmıştı..
1960 lardan bu yana müzik piyasasında son derece aktif olarak yer alıyor..
Her ne kadar ben Türkiye de pek bir bileni olduğunu düşünmesem de..
Bir dönem nedeni çözemediğim 60-70 lerde hüküm süren uyuşturucu bağımlılığını Faithfull da atlatmış..
Zamanında çok fazla canlar yakmasıyla beraber, yaşadıklarıyla , yaptıklarıyla adından bolca söz ettirmiş.
Hatta bir dönem ingilz basını tarafında "ucube" bile ilan edilmiş..
Bunların yanı sıra bir çok tiyatroda ve filmde yer almıştır.
Şimdi sizler araştırırken gözüme çarpan birde kitabının olduğunu öğrendim..
"Memories,Dreams and Reflections" adında..
Kitabın çevirilmiş halini bulamadım ne yazık ki..
Ama soruşturmakta fayda var elbette..
 Bir çoğunuzun şimdi sizlere "Metallica ile de düet parçası bulunmakta.." dediğim de "ben biliyorum bu kadını yaae" diyeceğinizi tahmin etsem de söylüyorum..
Metallica'nın The Memory Remains adlı parçasında Marianne Faithfull ile düet yapmıştır..
Ve son olarak şöyle birazcık yaptığı müziğin konseptine bakarsak, rock, pop, biraz folk, yer yer jazz yaptığını söyleyebiliriz rahatlıkla :)

Bu haftanın ara konuğu olarak Music Please'de Marianne Faithfull'dan "Bored By Dreams" benim seçimim..
Ancak sizler... "This Little Bird, I'm on Fire, The Pleasure Song, Crazy Love, Dreaming My Dreams, Young Girl Blues..etc." ve daha fazlasını dinleyin derim :)

Keyifli dinlemeler efenim.. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder