7 Haziran 2011 Salı

Siyah - Beyaz



Biraz siyah..
Biraz beyaz..
Biraz iyi..
Biraz kötü..
...
Bazen planladığımız şeylere zaman biçemiyoruz..
O anda sadece zihnimizde not alıyoruz..
Ve bir anda..
Hiç ummadık zamanda..
Zihniniz tarafından kontrol edilip..
"Hadi şimdi zamanı.. Bırak her şeyi ve yap onu" diyiveriyor size..

Benzer bir şey oldu bende de..
HerBokuBilenAdam'ın blogundaki bir yazının altında çok kısa bir sahnesini izlediğim..
Açık mı konuşayım?
Çok etkilendim..
Filmi izlemeliyim dedim..
Ancak final döneminde film izlemek fazla lüks kaçıyor biliyorsunuz..
Bu yüzden de ertelemeye almıştım..
Derken dün bir anda "Hadi ama Ahtel. Yapacak daha iyi bir işin yok şu anda.. Biraz aradan bir şey olmaz." diyerek zihnim tarafından kandırıldım..
Ve izledim..
İçinde bulunduğun dönemsel döngülere göre filmler vardır ya..
İzler ve kendini buluverirsin..
Ben kendimi bulamasam da içerisine dahil olduğum çok yakın bir hayatı buldum filmde..
Angel-a'nın dudaklarından dökülen cümleler düşüncelerimle o kadar yakındı ki...

"- Senin sorunun sürekli kaçmak istemen sürekli..
Kaçmayı kes artık!
Dur biraz..
Nefes al..
Zavallı beynine biraz oksijen gönder; o da biraz mutlu olsun..Bu doğru kararları vermene yardımcı olur..
Hadi nefes al..
Nefes al..
Nefes al dedim..."

"- Tamam pohpohladı bende yuttum mutlu oldun mu?
- Kendine güvenin olmadığı için ne zaman pohpohlansan hemen atlıyorsun.."

Gibi diyaloglar geçiyor filmde..
İnsanı kendiyle yüzleştiren diyaloglar..
Kendine çok farklı bir açıdan bakmayı gösteriyor bence bu film..
Hayatına..
Başka insanların hayatlarına..
Çevrene..
Dış görüntüne..
İçine..
Sadece ve sadece kendi içine bakıyor filmde..
Bir tür yüzleşme..

Bazı sahnelerine de gülmedim dersem yalan söylemiş olurum..

" - Bu ne demek oluyor böyle ha?
İntihar ederken bile rahat bırakmıyorlar..
Orada bile sorun çıkaracak biri var.
Gururumla intihar edebilmek için 1dakika yalnız kalmayı hak etmiyor muyum? "

"- Böyle bir isim söz konusuysa dikkatli olman gerekir.
- Neden?
- Yani Brütüs.. Sezar'ın oğlu değil ki.. Onu öldüren, şu sırtından bıçaklayan.."

"Angela,1.80 boyunda güzel ve baca gibi sigara içen bir kadın çokta ideal melek görüntüsü vermiyor.."

Gibi gibi daha çoğaltabileceğim bir sürü diyaloga sahip bu film..
Birazcık da sizlere filmin künyesinden bahsedeyim..
2005 Fransız yapımı romantik komedi filmi..
Yönetmen ve Senarist Luc Besson..
André rolünde Jamel Debbouze, Angel-A rolünde Rie Rasmussen başrolü paylaşıyor..
Yönetmen ve senarist olan Luc Besson, filmi çekiminden 10 yıl önce yazdığını söylüyor..
Ve bu arada yönetmenin diğer filmlerine şöyle bir göz atarsak..
En bildiklerimizden Léon, The Fifty Element, From Paris with Love, Transporter, Taken ve daha bir çok filmin senaristliğini ve yönetmenliğini üstlenmiş görünüyor Besson..

Tekrardan Her Boku Bilen Adam'a teşekkür ediyorum farklı şeyleri keşfetmemi sağladığı için..
Ve sizlere de keyifli seyirler dilerim.. (: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder