14 Temmuz 2011 Perşembe

Google+ vs Facebook


Günlerdir insanların çoğunda Google+ davetiyesi arama telaşı var..
Bütün hayatı MSN ve Facebook olan insanların büyük çoğunluğunun bile Gmail adresi açması beni şaşırtmıyor değil..
Dün gece en sonunda Facebook'a rastgele ekleyenlerden biri ile geçen konuşma beni yazmaya sevk etti..

" - Gmail adresim sende varmı?
- H..
- Ah hiç sorun değil al ekle..
- Teşekkür ederim ama önüme geleni Gtalk'ta eklemiyorum ne yazık ki kişisel bir platform..
- Facebook'ta kişisel ama ekliyorsun..
- Facebook kişisellikten çıkalı bayaa oldu..
- Eklemezsen ekleme be..."
   
Çok ilginç değil mi?
Facebook'u halaa kişisel alan olarak kullanabilen insanlar var..
Ne büyük şans mı demeliyim..
Her neyse..

Google+'a geçmeden öncede Google hesabımız vardı..
Blog yazıyoruz sonucta..
Gmail kullanıyoruz..
Gtalk kullanıyoruz..
Ama diyorum ya başlı başına Blogspot'un bile Google eklentisi olması benim için kişisel alan göstergesi..
Bu yüzden de zamanında MSN kullanırken herkes eklemiş olabilir..
Facebook'ta da çok fazla arkadaşım olabilir..
Ancak bu, bana dair hiçbir özel alanın olmayacağı anlamına gelmiyor..
Şu anda herkes kendisine çevre toplama derdinde..
Davetiye isteyenlerden tutun da, önüne geleni ekleyenlere kadar..

Peki bunlar bir yana şu ara Google+ ve Facebook arasındaki olan savaş hakkında biraz değerlendirme yapmak istiyorum..
Google, G+ uygulamasının da altından layıkıyla cıkacak gibi görünüyor bence..
Neredeyse Facebook'un aynısı diyebiliriz bir çok özellik açısında..
Sadece biraz daha özgürsün..
Biraz daha sana özel..
Tabii bunu sen istersen..
Tamamen senin tercihin..
Seni çevrelerine ekleyen ve senin eklediklerine bir arada ileti yazabiliyorsun..
Ya da istersen sadece çevrene eklediğin insanlarla paylaşıyorsun..
Bunun yanı sıra Gmail hesabında maillerini kontrol ettiğin sırada bile G+ ta olan bitenleri takip edebiliyorsun..
Ancak benim en beğendiğim kısmı ise "Davetiye" ile işliyor olması..
Bu mükemmel bir şey.
Herkesin G+ sahibi olmasını engelliyor..
Bir anda her istediğine davetiye gönderemiyorsun mesela..
Google kendi sistemi içerisinde değerlendiriyor..
Öyle gönderip göndermeyeceğine karar veriyor..
Geçenler de Facebook'la eklenti oluşturdukları yönünde bir takım paylaşımlar dolanıyordu..
Dün bugün dolanın söylentilere göre de Facebook bu eklentileri sağlıklı bulmadığı gerekçesiyle engellemiş..
Google dan korkması için aslında bir çok nedeni var bence Facebook'un..
Ki şahsi fikrimi sorarsanız ben G+ daha çok sevdim..
Twitter, Facebook gibi bir sosyal platformların bütün özelliklerine sahip..
Az daha unutuyordum..
Google+ ın sundugu ve benim çok sevdiğim bir diğer özelliği söylemeden edemeyeceğim..
Çevrenize eklediğiniz arkadaşlarınızı Gtalk listenize otomatik olarak ekliyor..
Ve ben bunu gerçekten çok sevdim..
G+ da online olmasanız bile Gtalk da online iseniz arkadaşlarınızla yine sohbet edebiliyorsunuz..
Ve işte bu yüzden de bence Google Plus kişisel bir alan olmalı..
Facebook gibi suyu çıkmamalı..
Twitter gibi abartıya kaçmamalı..
İkisi arasındaki seviyeyi iyi tutmalı..
Ve olurda davetiye sistemini keserse..
Ki yakındır bu..
O zaman da belli bir statü kurmalı ki Facebook kaderiyle bir olmasın ömrü..
Benim diyeceklerim bu kadar..
Tavsiye ederim..
Güzel ve şimdilik sakin bir ortam..
Ve son olarak da Google Plus ta gezinen bir kaç gif var..
İlk gördüğümde bayaa bayaa gülmüştüm..
Onları da burada sizlerle paylaşmak istiyorum..


Ve bu karede sanırım sosyal platformlarda geçirdiğimiz evrimi en güzel açıklayan kare oluyor..


Bu arada Google Plus hesabınızdan beni buradan takip edebilirsiniz.. 

1 yorum:

  1. Facebook ile kiyaslandiginda, sahip oldugu ozelliklerle beraber facebook defterini (ya da kitabini) kapadigi kanaatindeyim. Mark bir karambol eseri Google+ da profil yaratti gibisinden bir haber okumustum. Sonra da ayni hizla hesabini kapamis sozde. Ne kadar dogru bilemem ama paranoyak ve asosyal olma potansiyelini gayet iyi bildigim icin bana mantikli geldi. Herneyse, kim züker Mark Zuckerberg' i artik.

    YanıtlaSil