15 Ağustos 2011 Pazartesi

Music Please Vol. 25


Bu hafta Music Please'de aslında iki farklı sanatçı arasında git gel yaşadım..
Ve sonunda bir karara vardım ikisini de bir kaç gün arayla paylaşmaya karar verdim..
Ancak, önceliğimi Emilia'dan yana kullandım..
Son jenerasyonun cokta hatırladığını düşünmüyorum açıklası Emilia yı..
Ama bizim kuşak muhakkak hatırlıyordur şu dizeleri..
"I'm a big big girl, in a big big world...."
Çocukken bir tek o kısmını söyleyebiliyordum..
Seneler sonra "hadiii canımmm" diyerek tekrar buldum Emilia'yı..
Bütün albümlerini de indirdim çocukluğumdaki gibi dinleyerek eğleniyorum..
Ancak bu sefer tek fark şarkı sözlerini tamamen anlayıp söyleyebiliyorum..
Değişmeyen yanıysa anılar halaa aynı..

Gelelim kim bu Emilia sorusunun cevabına..
Emilia, İsveçli pop soul sanatçısı..
Evet bütün şarkılarında bu tadı alıyorsunuz..
Ne sizi sıkıyor ne de bir yerden sonra yeter dedirtiyor..
Hep bir gülümseme yaşatıyor bana..
Belki de çocukluğuma kadar gittim diyedir bu..

Her neyse..
Emilia'nın soul pop sanatçısı olduğunu söylediğime göre albümlerine bir göz atabiliriz demektir..
1996 yılında Abba grubunun managerı olan Stig Anderson'un oğlu tarafından keşfedildi..

1998 yılında ilk albümü Big Big World yayınlandı..
En çok bilinen albümü de Big Big World oldu zaten..
Dikkat edip dinlemeden geçmeyin diyebileceğim şarkılarsa sürüsüne bereket..
Bence siz bütün albümü dikkatlice dinleyin ama Twist Of Fate, Big Big World, Maybe Baby ve Daddy's Girl şarkılarını daha bir çok dinleyin..

2000 yılında kendi adını verdiği Emilia adlı albümü yayınladı..
Bu albümde yine dikkat çeken parçalara şöyle bir baktığımda Kiss By Kiss ve Tell Me Why adlı şarkılar daha bir göze çarpıyor bence..

2007 yılında ağırlıklı olarak İsveçce şarkılardan oluşan Sma Ord Av Karlek adlı albümü yayınlıyor..
 Bu albümün adının meali "Aşk Küçük Bir Kelime" demekmiş bu arada.
Bu ilginç albümünde elbette dikkat çeken şarkıları var..
Bunlar; En Sang Om Karleken, Sma Ord Av Karlek ve Fotspar i Snön..
Tabii bunlar tam anlamıyla bu şekilde yazılmıyor araştırıp netten bulursunuz artık meraklılar klavyemin yetemediği harfleri..

2009 yılına geldiğimizde, Emilia Eurovision Şarkı Yarışmasında ülkesi İsveç ulusunu temsil ederek finalde 9.sırada yer aldı..
Aynı yıl Eurovision da temsil ettiği şarkı ile aynı ada sahip olan My World adlı albümü yayınladı..
Bu albümün dikkat çekenleri ise, Coming Home, Teardrops ve You're My World şeklinde..

Bu haftanın şarkısı da eski günlerin anısına Big Big World'ü seçecektim ancak bana bütün anılarımı tekrar canlandırdığı "Keşke tekrar çocuk olsam.." dedirttiği için Twist Of Fate..
Ayrıca Emilia ile seneler sonra kavuşmamızı sağladığı için sevgili Utku'ya da teşekkürlerimi buradan da iletiyorum..
Bazı arkadaşlar özeldir ayrı bir güzeldir işte..

Keyifli dinlemeler dilerim..



2 yorum:

  1. rica ederm canmm ''Bazı arkadaşlar özeldir ayrı bir güzeldir işte...'' aynen öle ;)UTKU:D

    YanıtlaSil
  2. Mavi bir ford focus canlandı gözümde,algıda seçicilik beni buna iten sanırım,o reklam ve bu parça..geçmişten notlar düşmek tebessüm ettiriyor insana aynı zamanda da sinsice sorgulamaya itiyor bizi gizliden,daldırıp götürüyor bazen de..

    YanıtlaSil